خرید و فروش برندهای اماده

خرید و فروش برندهای اماده

خرید و فروش برندهای اماده

خرید و فروش برندهای اماده

یک برند خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تاثیرات یک برند بر رفتارهای مشتریان – منصور کیارش - ویرگول

اکنون که اهمیت انتخاب نام مناسب برای برند خود را می دانید، در این قسمت به برخی از مهم ترین ویژگی های یک برند خوب می پردازیم. علاوه بر نکات کلی که در قسمت قبل ذکر شد، ویژگی های مهم دیگری نیز وجود دارد که در انتخاب نام برند باید به آنها توجه کنید تا بتوانید نامی ماندگار برای برند خود انتخاب کنید. مهمترین ویژگی های یک نام تجاری خوب و مناسب عبارتند از:

قابل توجه باشد

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب نام تجاری باید در نظر بگیرید این است که نامی که دارید دارای معنا و مفهومی قابل درک و مرتبط باشد. نامی که معنای خاصی نداشته باشد و نتواند حوزه فعالیت شما را به خوبی به مخاطب منتقل کند، نام خوبی برای برند شما نخواهد بود. برای انتخاب نامه تجاری خود نباید تنها به تلفظ یا زیبایی نوشتاری آن نگاه کنید و از معنا و مفهوم آن غافل شوید. منظور از انتخاب نام برند این است که نام باید معرف شخصیت برند و حوزه فعالیت آن باشد تا مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال، مزون دوخت لباس باید نامی مرتبط با لباس یا دوخت و دوز داشته باشد. اشعاری مانند سوزن طلایی یا رقص قیچی از اشعار مرتبط و معنادار این اثر هستند.

به راحتی تلفظ می شود

یکی دیگر از ویژگی های مهم یک برند خوب، تلفظ آسان آن است. نامی که تلفظ و املای ساده نداشته باشد هرگز به نام دائمی تبدیل نمی شود. نام برند باید به راحتی تلفظ شود تا مخاطبان اولین بار در خواندن آن مشکلی نداشته باشند. علاوه بر سختی تلفظ، املای بسیاری از اسامی سخت است و خواندن آنها آسان نیست.این مشکل معمولا در انتخاب برند انگلیسی بیشتر به چشم می آید زیرا تلفظ کلمات انگلیسی برای همه آسان نیست و املای فارسی آن ها چندان جذاب و خواندنی نخواهد بود. بنابراین در انتخاب نام برند حتما به تلفظ آسان آن دقت کنید.

خاص و منحصر به فرد باشد

خاص و منحصر به فرد بودن یکی دیگر از ویژگی های مهم یک نام تجاری بزرگ است. خاص بودن به این معنا نیست که نامی عجیب برای برند خود انتخاب کنید. منظور ما این است که نام شما باید منحصر به فرد باشد. یعنی باید سعی کنید نامی را برای برند خود انتخاب کنید که ظاهری نداشته باشد و شرکت های مشابه قبلا از این نام یا نام های مشابه استفاده نکرده باشند. 

برخی از برندها نیز هستند که با افزودن پسوند یا پیشوند به نام برندهای معروف، برند خود را انتخاب می کنند. این نه تنها باعث موفقیت و دیده شدن برند شما نمی شود، بلکه اعتماد مخاطبان شما را نیز از بین می برد. پس هنگام انتخاب نام برند خود به فکر کپی برداری از نام برند نباشید و سعی کنید نامی خاص و منحصر به فرد در نظر بگیرید.

بتواند ثبت نام کند

یکی دیگر از ویژگی های مهم یک علامت تجاری خوب این است که بر اساس هنجارها و استانداردهای جامعه انتخاب شده است تا بتوانید آن را به صورت قانونی ثبت کنید. اگر نام برند شما از نظر قانونی قابل ثبت نباشد، عملاً تمام تلاش و هزینه شما در انتخاب نام تجاری به هدر خواهد رفت. کسب و کارهای اینترنتی مانند فروشگاه های اینترنتی لباس، کیف، کفش، لوازم جانبی و غیره. آنها همچنین باید توجه داشته باشند که قبل از انتخاب برند خود، نام آنها توسط کسب و کار دیگری انتخاب نشده باشد.به عنوان مثال، اگر می خواهید محصولات خود را به صورت آنلاین و در پلتفرم اینستاگرام بفروشید، با وارد کردن و انتخاب نام تجاری یا نام کاربری خود به طور خودکار به شما اطلاع داده می شود. یعنی اگر نامی که وارد می کنید توسط شخص یا شرکت دیگری ثبت شده باشد، اینستاگرام برند شما را تایید نخواهد کرد.

بنابراین یک نام خوب و مناسب باید تمامی ویژگی های فوق را داشته باشد تا پس از مدتی بتواند به عنوان نامی ماندگار در ذهن مخاطب ثبت شود. حروفی که معنی خاصی ندارند و یا املا و تلفظ آنها مشکل است، ممکن است در نگاه اول توجه افراد را به خود جلب کند، اما شانس بقا و موفقیت آنها بسیار کم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد